Idag går startskottet!

F O R M T O P P E N  V Å R  2 0 1 3 börjar på allvar idag!
Vägen mot beachen är utstakad och jag börjar nu smyga mig ur vassen! ;)
Om nån vill låna min badring i sommar, hör av er så ordnar vi det! Jag ska INTE ha den!! :D
 
Jag har ju lite rutin på det här med Formtoppen så jag vet vad som väntar under de här 8 veckorna... Undrar om jag ska tvätta bort min mascara före passet i eftermiddag? Näh förresten, det ska synas att jag krigat! :)
Jag kommer svettas... Man kommer kunna tro att jag är jävligt grinig eller förbannad när jag slänger grejer ifrån mig för att hoppa på nästa övning, men det är inte så! Jag är bara jävligt fokuserad! :)
Jag vet att det kommer bli 8 enormt roliga veckor, de kommer va tuffa och hårda men det som inte dödar det härdar! Adrenalinet kommer spruta och känslan efter varje pass går inte av för hackor! Glädjen är total och man är så jäkla nöjd över den prestation man precis utfört och man känner sig hög efteråt! (Nu vet jag ju inte hur det känns att vara hög på droger, men ni fattar!)
Petra Marklund sjunger "händerna upp i luften, pannan mot baren, nu spränger vi taket... Och jag är en vinnare igen! " Förutom pannan i baren så är det precis så det känns!! Oövervinnerlig på nåt sätt! :)
Jag vet att träningen inte kommer vara några problem, för det finns inget som är mera motiverande än att se och känna sin kropp och kondis förändras! Sen fördelen av att kunna peppa och sporra varann i gruppen är oslagbar! Åsså Malin med piskan förstås! ;)
 
Maten va den svåraste biten för mig förra gången, jag blev som paralyserad och kunde inte tänka... Inga recept som jag normalt kan kändes som att de skulle funka, utan jag såg bara t ex en kycklingfilé med lite, lite ris och grönsaker framför mig, torrt å gott och efter en vecka är man dödsless...! :)
Jag kan känna nu med att det är väldigt lätt att krångla till det med maten, har inte fått några direkta recept att gå efter utan mer ett upplägg/råd på hur man ska tänka. Men jag har bestämt mig för att inte göra det krånligt och jag har stora förväntningar på att få till detta och lyckas! Det ska vara enkelt för att det ska hålla! Och det går faktiskt att äta "vanlig" mat, bara man tänker på de råd som vi fått att rätta oss efter!
Jag tänker fortsätta köpa och läsa tidningar med recept, jag kommer snoka i andra bloggar för det finns såå mycket pärlor därute som delar med sig av sina färdigheter! Har vi tur så kanske jag delar med mig här åxå för att inspirera andra! :)
Det som jag iaf lärde mig förra gången är att äta mera regelbundet och lägga in flera och bättre mellanmål, tidigare räckte det med en frukt till för- och eftermiddagskaffet och jag kände mig nöjd och klappade mig själv på axeln... Att ha keso eller kesella till den där frukten är inte dumt!
 
Första dagen med nya kostprogrammet funkade bra tycker jag!
Jag började med grötfrukost, har ätit yoghurt med bär å frön länge nog nu så jag kände för lite variation. Och ombyte förnöjer sägs d! :)
Till lunch snodde jag ihop en omelett med ost, skinka, tomat och lök... Jag blandar i ett par matskedar riven ost i smeten och kryddar med Knorr Pasta & Pizzakrydda, den är skitgod!!
Och till middag fick det bli stekt kycklingfilé med frästa grönsaker (vitkål, morötter och lök) och till det en sås på kesella och italiensk salladsdressing, fräscht och gott!
Mina mellanmål bestod av keso och äpple, jag har som fallit för det! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0