Vilken härlig dag!!

 Uppladdningen va ju perfekt, nu vet vi det till nästa gång! :)
 
Innan staden somnat och krogbesökarna ens tänkt tanken på att bege sig hemåt igårnatt så hade vi i alla fall försökt att sova i stormen, trodde att huset skulle ge sig iväg emellanåt! Klockan va ställd på 00:30 och nån gång efter 01:00 va bilen i rullning och på väg mot Berga By i Sälen! Och mitt livs första Vasalopp live! Inte som deltagare då, det får allt vänta men nån jävla gång vore det otroligt häftigt att genomföra denna bragd!
Den här gången va det finaste, fina M som skulle göra examen efter vinterns hårda slit! :)
Vi anlände Berga By vid halv 4 snåret och det va FULL FART där!! Såå jävla coolt! Massor av människor som pigga och alerta sprang runt där för att hämta nummerlappar och vallade skidor, köa till startfållorna för att lägga skidorna på en bra plats i starten...
Såhär såg det ut 04:45
Och strax före grindarna gick upp kl 05:30 så ringlade köerna långa, långa! Heelt otroligt vilken apparat!
Stora containrar stod uppställda för att klädsäckar skulle slängas i och transporteras till målet i Mora, flera traktorer va i arbete för att lasta dessa och alla långa lastbilar som också skulle fyllas med ombyteskläder till alla deltagare!
Shit vilket arrangemang!! Jag är helt lyrisk!
Första uppvärmningen drog igång vid 07:00 och nästa vid 07:30, hurtiga fjällor från Friskis & Svettis som körde lite moves...
En kvart före start såg det ut såhär;
Fattar ni vilket myller av folk?! :) Vilken upplevelse! Jag vet inte om jag eller M va mest nervös, mitt adrenalin pumpa i kroppen så jag skaka när starten gick! Hur ska det då kännas att stå där i myllret på sina skidor?!
Vette fan om jag skulle palla det! :)
Jag filmade själva starten å jävlar va de drog på, fräsarna i främre leden! Sen avtog tempot lite ju längre bak i leden man kom... Jag tappade fokus på åkarna ett tag å filmade en av alla helikoptrar som snurrade runt där! LÄCKERT!! :P
Märkligt va tyst och tomt det blev när åkarna lämnat Berga By, som att slå igen en dammlucka på nåt sätt...
Vi tog det verkligen mañana, jag spanade lite på Vinterstudion som va på plats... Tänkte att jag skulle ta ett kort på Pops, men jag våga inte... ;)
Vi fikade lite lite och jäste där i solskenet innan vi påbörjade vår resa mot Mora... Trafiken gick verkligen i snigelfart, jag körde på 1:an å 2:an i flera mil å vi hade fullt sjå att hinna med skidåkarna som åkte snabbare än oss! Vi hade bestämt oss för att stanna vid halvtid, i Evertsberg, för där fanns ju tv och ett lite större arrangemang än övriga kontroller och då kunde vi ju få se segrarens målgång där på storbilds-tv i alla fall!
MEN, M åkte så jävla bra! Han körde ifrån oss, så vi skulle inte hinna hejja på honom i Evertsberg så vi fick skynda vidare till Oxberg! Ni hör själva va stressigt det är! ;)
Och på väg till Oxberg så passerar åkarna en vägtunnel efter en skaplig utförslöpa och där smällde vi på en tvärnit efter vägen och parkerade för att få se M blåsa förbi! Ni må tro att han blev glatt överraskad när han såg oss där! Det hade han inte väntat sig! :) Mitt hjärta klappade lite extra när jag fick se honom, jag är såå stolt! <3
Inte långt till nästa kontroll sen så vi slängde oss i bilen och fräste iväg! Å precis när vi tagit plats vid spåret i Oxberg så kom han förbi, lika förvånad igen för det trodde han inte vi skulle hinna! :)
En körv på det å sen iväg igen... Vi tyckte vi hade GOTT OM TID tills han skulle gå imål! :)
Men vi hitta ett till stopp efter vägen, en parkeringsficka å spåret precis intill vägen så upp i drivan å in i skogen för en sista påhejjning innan mål... Bara 1,5 mil kvar nu! :D
Att hitta en parkeringsplats i Mora, det va lättare sagt än gjort vill jag lova! Så efter en del snurrande och åkande helt jävla i onödan bara för att jag är megaklantig så lyckades vi hitta en plats i geggan, vi nådde målområdet bara några minuter innan M korsade mållinjen som 3536:e man! Det va fan på det berömda håret, men vi fick se honom göra det!! Puuuuh! :)
 
Grattis älskling till en fantastisk prestation! DU ÄR GRYM!!
Jag är jättestolt och du ska bara veta hur det kändes i mitt hjärta när jag såg dig i spåret och sen när du korsade mållinjen i Mora! Det svämmade över av kärlek! :)
 
Vetnte riktigt hur det gick med det där familjerekordet som skulle slås, men jag vet att du också är nöjd med din insats och det ska du vara! Om jag vore som du så skulle jag le åt hela världen idag å bara säga; jag har klarat av Vasaloppet, va har du gjort?! :D
Tydligen kostar det på att vara åskådare åxå! Jag är helt slut idag, känner mig bakfull...
 
Från en skidkung till en annan...
V M - G U L D till J O H A N  O L S S O N ! ! ! Hur härligt va inte det att på storbildsskärm efter M:s målgång få se Johan korsa mållinjen i Val di Fiemme som världsmästare på 5-milen!! Tjooohoooo!!! Det va som grädde på moset efter en härlig dag! Här va glädjetårarna nära ska ni veta! Han är så jävla värd det! En fantastisk åkare som äntligen fick betalt för sitt hårda arbete!
U N D E R B A R T när rättvisa skipas!!
 


Kommentarer
Mia

Waaaho! Grattis skidåkar´n! Släng dig i väggen Johan Olsson ;) Fantastiskt bra! GUUULD för Söderhamn!!!!
helt enkelt. Ni är värda Guld båda, supporten är viktig! Å han har rätt support!!!!
Kraaam till Er!

Svar: Haha! Ja, vi är ett oslagbart team! ;) Lite som Anna och Johan Olsson, jag håller honom som en av mina favoriter ändå.. :) Glömmer aldrig bilderna från OS då han är med i stafettlaget, kör för segern tror jag å hon står där i målfållan å hoppar å tjoar... Det är kärlek det! Å jag gråter varje gång jag ser det klippet! Å lika nu, när hon och dottern tar emot honom efter guldet... Ja, jag vet! Jag är blödig... :) Men kärlek är ju vackert! :)Tack för fina ord, både skidåkar'n å jag är toknöjda! :) Kraaaam!
Ullis

2013-03-04 @ 19:00:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0