Nuså...

Är tomtarna framme...
Jag har testat skinkan... Den blev skitbra!!!
Har ätit skinkmackor och druckit av julmusten... Och den smakade precis som den gjorde i barndomens dagar!!! =)
Till detta satte jag i en dvd...
TROLLTYG I TOMTESKOGEN!!! =D
Hahaha!!! Va jag har skrattat!!! (Dessutom fick jag lära mig att tomtar kan bli flera hundra år, de slutar med blöjor när de nyss fyllt 30... Tror minsann att jag känner en och annan tomte...)
"Nu ska jag göra mig vacker!!!" Och hon är ful som stryk!!! =)
"Var är Fjant?! " - "Här mamma!!!"
"Bränn, bränn, bränn..."
Ja ni vet själva... =)
Alltihop det där, fick mig att minnas en juldag eller annandag på julmat hemma hos farmor...♥ Det var tider det!!! Tider som aldrig kommer tillbaka, tyvärr... =(
Hoppas att jag hinner träffa farmor imorron, det skulle vara så mysigt!!! Även om hon inte känner igen mig... =/

Nu är det film på tv!!!
Rob Lowe i huvudrollen... ;P


Kommentarer
Holm

Grattis till lyckad skinka! Själv köpte jag färdigskurna skivor från affären, och det är ju inte samma sak. Blir på riktigt imorgon då syrran dyker upp med sin fräsarskinka. :)

"Trolltyg i Tomteskogen" såg jag för inte så längesen. Hur skön som helst! =) Annars var det nog drygt 20 år sedan jag såg den sist...

Låter som att du nu känner dig avkopplad & skön där hemma, och då passar jag på att önska dig en riktigt GOD JUL! Ha det gott! :)

2008-12-23 @ 23:43:38
Ullis

Sv: Hahaha!!! Näh, d ä INTE samma sak mä färdiga från affären... Ja skulle inte ens köpa färdigkokt för det hör till å koka å grejja!!! =)

Visst ä väl filmen helt underbar!!!?! Ja kan skratta ihjäl mig åt den!

NU äre lixom lugnt å skönt, ska bara njuta av långledigheten nu!!! =)

God Jul på dig å ha d bra!!!

2008-12-24 @ 09:50:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0