2 april...

Tjohooo...?!
Jag är här igen... =)
Det har gått en vecka sen sist...
Jag ville bara testa hur det kändes att inte skriva på ett tag...
Inte så att det inte händer grejer, för det gör det ju hela tiden... Men jag bara kände för att låta bli att skriva och varför inte göra som man vill när man kan...?!
Jaha, vad har hänt sen sist då...?
Det blev fredag och helg, mys på stan med lilla mamma ♥, fotbollsmatch fast jag inte trodde det - sent inkallad dock, inflyttningsfest hos Hanna, slut på helg, jobb, klippning, träning och mera träning och snart en ny helg...! =)

Såg ju naturligtvis Let's Dance-finalen... Mamma och jag var rörande överens om att Magnus skulle vinna, vi hade röst-sms-vm... =)
Men båda två var även förstummade av Laila & Tobias finaldans... Sjukt va mycket känslor de förmedlade!!!

Lördag förmiddag gjorde vi stan mor och jag... Vi shoppade loss lite också... Eller hon egentligen, som jag fick ta del av... Sicken tur man kan ha ibland!!! =P
TUSEN TACK MAMMA, DU ÄR BÄST!!! ♥
Efter det drog jag iväg mot Gävle och spel på Träffens IP i Sätra... IGEN!!! Tror det var 5 gången i ordningen!!!
Ännu en förlustmatch, 2-0 i baken... Men vi förlorar med flaggan i topp!!! Det blir bara bättre och bättre!!! =)
Lite sminkning i bussen hem så var jag strax klar för Hannas inflyttningsfest... Och vilken skiva sen!!! Kära värld!!! =D
Earth Hour och allt!!! Vi släckte ner hela lägenheten och hade frågesport i skenet av stearinljus... Första priset som utlovades var konjaken som hon hade kvar efter att hon gjort bålen... Mitt lag vann!!! Men inte fan såg jag till nån konjak...! Lika bra var nog det ändå... ;)
TACK FÖR ÄNNU EN TREVLIG KVÄLL!!!
Sen låg jag för ankar hela söndan... =/

Vips, måndag morron igen... =(
Klippning efter jobbet i alla fall!!!
Och... Jag hade ju valt frisyr nr 1, den kändes bäst... Men innan vi var färdiga Annie och jag så blev det en kombination av i alla fall 1 och 2... Lite busigt blev det allt!!! Jag är nöjd!!! TACK SOM FAN, Annie!!! =)
Fotbollsträning på måndagkvällen hanns också med... En bra sådan, kroppen kändes pigg!!! Inte särskilt vanligt förekommande om jag ska vara ärlig...

Tog mig en tvätt/vilodag på tisdagen...
På onsdagen väntade fysträning med allas våran Göran...
Och det pigga som kändes i kroppen på måndan var som bortblåst!!! =(
Fyy fan!!! Närmare döden än 100!!! Men det är bara att bita ihop och köra...
Tycker inte om när fotbollen byter dagar... JAG FÅR JU INTE PUMPA DÅ!!! =/

Har tränat fotboll idag också...
Inte piggt idag heller... Känner mig lite snuvig så det kanske är det som spökar, men jag vill fan inte bli sjuk!!!
Måste erkänna att jag var också en lortpadda idag, Christer... =S
ÄCKLIGT!!!
Det blev ju bara jag kvar som skulle duscha och ska jag ändå duscha ensam kan jag lika gärna göra det hemma!!!

Här hade ni Ullis liv i en vecka... =)
Nu ska jag fylla på med rätt mycket mera vätska, smörja in mig och studsa i säng sen... Är skittrött!!!
Fredag imorron igen... TEX-MEX BUFFÉ på CFL, då vet vi vad som gäller... PROPPMÄTT!!!
Fotboll för hela slanten i helgen... Upp med dubbeltuppen på lördag morron för att titta på, sen har jag faktiskt bokat in mig på pump på förmiddan... =)
Blir kanske lite tittat på söndan också innan vår egen match... Svenska Cupen i Mohed, vi möter Korsnäs... Jag vågar lova att det blir en bra match, så kom och titta!!! Matchstart 14:00... =D
Hoppas egentligen att jag inte får spela, för jag vill spela på tisdag också... Eller hur, Ingela?! =)






Tänkvärt
Shit, vad livet kan förändras fort...
En av mina gamla klasskamrater har gått bort helt plötsligt...
Han valde att avsluta sitt liv innan han ens fyllt 35 år... Tänker på hur han har mått... Hur hans familj har det nu... Tragiskt!!! ='(
Jag har även följt en blogg som jag råkade snubbla in på...
En kvinna, också i samma ålder som jag, med en sambo och små barn... Hade fått diagnosen Malignt Melanom... Obotligt... Behandlingar och operationer avlöste varann... Men hon var ändå vid gott mod!!! Jag beundrar henne verkligen för det!!! För hennes vilja och livsglädje!!!
Sen på bara en vecka, så är hon också borta... ='(
Vill ni läsa om Sabina så finns hennes blogg
här
Jag ska köpa hennes bok...


Kommentarer
Holm

Nu får ju jag en ganska stor dos "Ullis" ändå under veckorna, men det är ändå skönt att ha dig här igen. :)

Vill inte vara petig, men Wahlund gjorde ju en tjusig balja mot Sätra i lördags... :)

Och apropå äckligt så ska jag inte säga någonting- sitter fortfarande oduschad här. Blev en liten & lugn joggingrunda när jag kom hem... :)

Ska gå in och läsa om Sabina i helgen. Känner annars att jag blir bättre & bättre på att ta vara på livet ju äldre jag blir här...

Om inte förr så ses vi på söndag! =)

2009-04-02 @ 23:41:23
Ullis

Sv; Jamenjustja!!! Åh, nu skäms ja... =S

Fan, låg inte ja själv bakom mä ett inkast...?! ;P

Blir reviderat idag d!!! =)



Jädrar va du ä duktig!!! Jag behöver åxå löpa mera, men min tid räcker inte riktigt till... =/ Men d kanske löser sig...



Läs om Sabina, d ä helt otroligt vilken kämpe hon va!!!

Ja själv behöver såna här väckarklockor emellanåt för å förstå att livet ä skört... Men annars så tycker ja att ja utnyttjar min tid här rätt bra!!! =)



Jajjemän, vi ses på sönda!!! Ha d så länge!!!

2009-04-03 @ 08:22:06
Emelie

Skönt att du e tebax Ulla.. =)

2009-04-03 @ 09:49:57
Anonym

Välmommen tillbaka ullis,jag blev lite orolig ett tag. :) Blev helt imponerad av Sabina,jag håller med vilken kämpe /Kram kram Rosa

2009-04-03 @ 11:30:14
Ingela

Klart vi ser fram emot matchen på tisdag..om än lite nervös och skiträdd...not! Blir kul d! Kraam

2009-04-05 @ 21:11:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0