8 februari...

Hemma tillbaka i ensamheten efter en helt underbar helg!!!
Alltså, vilket härligt gäng!!!
Vi borde bo i kollektiv oftare!!! =)

Cupen har gått grymt bra måste jag säga!!!
Vi åkte ju upp till Sundsvall med två lag, ett bra lag (andralaget) och ett lite bättre lag (förstalaget)... =)
Det lite bättre laget startade cupen för vår del med en seger på fredagkväll och direkt efteråt följde vi i det bra laget upp succén med en väl genomförd 0-0 match! Trötta och nöjda kunde vi gå och sova rätt tidigt...
Upp tidigt lördag morgon och förstalaget följde upp fredagkvällens succé med ännu en seger... Vi i andralaget tog även här vid direkt efteråt och slog till med en härlig 1-0 seger efter en kanonmatch!!! =)
Efter en god lunch så drog vi iväg genom Sundsvallstad för att inta själva laserhallen...
Vi delade in oss i fyra lag med sju tjejer i varje och gjorde upp i två 20-minuters matcher... Vinnarlaget skulle sen få möta ledarna i grand finale...
Gissa vilka som vann tjejuppgörelsen...?! ;P
Jorå, PANTERTANTERNA som vi kallade oss!!! =D (Vi hade den högsta medelåldern...)
Så vi skulle in igen, direkt efteråt och ta kål på våra ledare...
O C H  S O M  V I  G J O R D E  D E T ! ! ! =D
Vi ser med stor glädje fram emot att få ta emot förstapriset!!!
Fy fan va kul det var!!! Vi måste göra om det!!!
Efter en välbehövlig dusch och middag så var det återigen dags för match...
Förstalaget var först ut igen och spelade nu oavgjort i sin match... Och efter att ha hamnat på samma poäng som Iggesund i gruppen så tillämpades lottning som de lyckades vinna och kammade på så sätt hem hela gruppen!!! =)
Vi i andralaget gjorde återigen en kanonmatch och spelade 0-0 igen och slutade som grupptvåa!!!
Upp med dubbeltuppen igen imorse för att spela 16-delsfinal... När slutsignalen ljöd så var resultatet, 0-0 (vad annars?!) Och fighten skulle avgöras med straffar... Eva skulle ta den första, Louise den andra och jag den tredje och kanske avgörande...
Lotten avgjorde att motståndarna skulle börja och de satte sin första... Eva satte sin säkert också!!!
De satte sin andra och Louise var hypernervös och tänkte nästan slippa undan men jag lyckades peppa henne så att hon stegade fram och satte sin...
De skickar fram sin tredje straffskytt och hon skjuter i stolpen!!! =O
JAG har ett gyllene läge att avgöra och skicka oss till åttondelsfinal!!! Jag stegar fram och är helt lugn och säker på att jag ska sätta den vid den högra stolproten, vilket är min specialitet... =) Jag lägger upp bollen och backar för att få ansats... Väntar på att domaren ska blåsa, men jag tittar inte på honom som jag ALLTID brukar göra!!!
Pipan ljuder och jag springer fram till bollen, trycker till med en höger bredsida...
OCH BOLLJÄVELN GÅR I STOLPEN!!! Inte efter marken utan en bra bit upp... =`(
Sååå jävla dåligt!!! Där sabbade jag vår chans till avancemang!!! Sorry tjejer och killar!!!
Nu följer en straff var och de sätter sin... Hanna är vår fjärde straffskytt och hon stegar fram... Tyvärr missar hon också och vi är borta ur turneringen... =(
Så surt och rullgardin ner!!!! Vi har gjort en kanonturnering... Kämpat och slitit som djur, tyvärr får vi inte så mycket utdelning på våra målchanser och det är ju ändå målen som räknas...
Du tränarn!!! Jag hoppas jag får chansen igen, fast jag sumpade den denhär gången... Jag lovar att återgälda detta då!!! Det är ju bara upp på hästen igen sägs det ju...
Det blev dags för förstalagets åttondelsfinal, som de efter en uppvisning tagen ur fotbollshandboken vinner och är klara för kvartsfinal som de senare tyvärr förlorade med uddamålet... =(

Jag är superstolt över att vara en del av Moheds SK!!! Vilken helg vi har gjort!!!
TUSEN TACK TILL ALLA SOM VARIT MED!!! NI ÄR FANTASTISKA!!!

Det är skitjobbigt att komma hem igen efter en sånhär helg, det blir bara så tomt och tyst...
Och nu är det bara att skutta i säng och invänta nästa vecka innehållande nya möjligheter...
Go'natt!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0