22 juni...

Ni har väntat på uppdatering va...?! =)
Har man ingen bärbar med trådlöst internet så har man inte... =)
Ibland skulle jag vilja ha, men jag tror fan det är bäst att inte ha nån... Då skulle jag säkerligen sitta framför skärmen jämt!!!
Vi kör en snabbgenomgång av de senaste dagarna!!!

Tisdag
Dagen flöt på precis som jag ville, allt funkade perfekt och precis enligt planen... Dock ingen vinst i fotbollsmatchen... =(

Onsdag
Jobb som vanligt, tog dock bilen för att komma ifrån jobbet så fort som möjligt... Vi hade ju en liten bilresa på drygt 3 timmar framför oss! Resan gick bra, pappa kan köra han!!! =)
Själv startade jag mitt midsommarfirande redan där, i baksätet på V50:n...! Fan, va gott det är med öl!!! =D
Väntade in våra vänner från 08-området som anlände strax före midnatt tror jag...

Torsdag
Blev en mellandag liksom...
Regnet öste ner... =(
Vi var ner till byn och besökte... Just det!!! SYSTEMBOLAGET!!! =)
Alltså inte bara det, tro nu inte att jag inte gör nåt annat än dricker... Lönen kom ju in på kontot den här dan också så jag bara blev tvungen att ta ut 200 kronor för att se mitt kontoutdrag... Och mina vänner!!! Fy fan va det såg bra ut!!! =)
Snodde ihop en skinklasagne som jag tror gick hem hos alla, eller...?!
Tidig kväller...

Fredag
Midsommarafton... Pappa dekorerade altanen så fint!!! =)
Grått och regnigt även den dagen... =(
Vi började fixa med buffén som vi skulle ha klar till 15:00, då mamma bestämt tyckte att vi skulle äta!!! =)
Jag gjorde iordning mina pajer som jag så heligt lovat att jag skulle fixa! Är bra på det där med paj jag ser ni...! Kan mer än bara köttfärssås och omelett... ;)
Sen hade jag ju bestämt mig för att göra en löprunda också!!! Och jag gjorde den!!! Men trodde bestämt att min sista stund var kommen!!! Kära värld vilken kupering!!!
Från stugan upp till "storavägen" är det drygt 1km, varav 900 m backe typ stup och 100 m lite enklare backe... Från stugan är det perfekt för då är det ju 900m nerför... Perfekt uppvärmning!!! Men efter den där 100m enkla backen så bär det ju uppför efter "storavägen"... Tog mig i alla fall upp till Högfjällshotellet och vände... Sen hade jag ju medlut en bra bit på hemvägen, det erkänner jag... Men sista 900m UPPFÖR STUPET, då var fan både hakan och knäna blodiga... Shit vilken pärs!!! Men jag klarade det, även om jag gick ett par gånger på hela resan... Det tog mig drygt 28 minuter att ta mig de där 4km som den där "rundan" är... Tyckte det var dåligt, eftersom jag brukar köra Hällmyra 5:an på samma tid, den tar ju nästan också död på en... Men vid närmare eftertanke och mycket pepp från mina kompisar på plats så är jag rätt nöjd över min prestation!!! =)
Jag kan lova att bålen, buffén, snapsen och övriga drickat "smakade fågel" efteråt och banne mig hade jag inte gjort mig förtjänt av det också...???!!! ;P
Hon fick rätt mamman den här gången också, det var inte många minuter efter 15:00 som vi satt till bords...! =)
Resten av kvällen/natten var helt fantastiskt trevlig!!! Tänker inte berätta mera, för det som händer i Sälen - STANNAR I SÄLEN!!! =)

Lördag
Midsommardagen...
Lite sletet på flera håll vill jag nog säga... =)
Men lite bättre väder så vi klädde oss och tog en riktig långpromenad på ca timmen... Skönt att få komma ut i friska luften!!! Och här fick jag ytterligare ett bevis för att min löpning var en prestation, för vi såg nämligen "rundan" från högre höjd och när man såg lutningen på vägen så förstår jag att jag blev trött... =)
Hemma tillbaka sen så åkte grillen fram och jädrar vad det är mysigt!!!
Blev rätt tidig kväller den här dan också, vi skulle ju upp tidigt och städa för att sen ta oss hemöver... Det var ju "nån" som hade match på söndagen... =P

En helt underbar helg som vanligt, med världens bästa!!! ♥
Jag har bestämt mig för att åka till Lindvallen på kärlekssemester... Ska bo i lyx på SkiLodge!!! Såå jävla läckert!!! Pappa betalar, det har han lovat...! (Så säker är han på att det inte blir nåt av med det...;P)

Måndag idag igen...
Jobb och cykeln som vanligt...
Fotbollsträning - som vanligt...
Nu är det sängdags, ser att klockan dragit iväg igen...
Oj, det blev visst en lång snabbgenomgång... Men det gör väl inget...?!
Avslutar med några bilder också, för omväxlings skull...! =)
Pappas midsommardekoration...          



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0