2 november...

Vips så var oktober slut och vi har gått in i november...
Tror fan det här är årets tråkigaste månad... Bara mörkt och tråkigt innan snön kommer... =/
Jahapp, det är måndag igen också... En "långhelg" har passerat, var ju ledig i fredags också...
Mamman och jag drog ju till Valbo/Gävle...

Torsdagkvällen först bjöd ju på tjejkväll på stan... Eva och jag gled runt lite där och nästan direkt när vi kom dit så bestämde vi oss för att fika! =)
Jossan slöt upp med oss så hon hängde också med, det här med fika har blivit min nya grej! Det är ju skitmysigt! =)
Eva handlade sin galautstyrsel och jag kom hem med en ny rougeborste! Slog på stort där! =)
Åkte hem till mor & far och sov för vi skulle ju åka tidigt på fredan... Kvart över 6 slog jag upp ögonen och var pigg!!! När fan hände det senast??!! Vi åt frukost och jäste lite, fan jag skulle vilja flytta hem igen! Det är oslagbart därhemma!!! ♥
Vi kom i alla fall iväg strax före 9 och parkerade vid Ikea före 10, då visade det sig att de serverade frukost där fram till de öppnar kl 10 så... VI FIKADE!!! =)
Jag fick mig en ny soffa, en ny fåtölj och en ny fotpall... Mamman betalade fåtöljen... ;P *Gillar som fan*
Egentligen så är det bara nya överdrag till soffa och fåtölj, men ändå... ;)
Lite värmeljus (2fp vanliga + 2fp lite större för att vara exakt...), kaffekoppar, servetter, grogglas åkte också ner i kassen...
Sen gick vi ett varv på Köpis också, men därifrån gick vi tomhänta sånärsom på en låda bärs! =)
Vi drog vidare mot Gävle och CityGross... Handlade lite käk där innan vi åkte hem... Vi som trodde vi skulle va klara på typ en timme eller nåt blev borta typ hela dan! Vi var hemma tillbaka vid halv 4... =)
Drog hem då för att snygga till mig inför kvällens "brannkålsdans"... Jossan, Magnus och Eva kom hit lite innan på uppvärmning med ost & kex... Måste säga det var en trevlig kväll! Grymt kul att träffa folk som man inte sett på flera år! Blev så jäkla glad!!! =)
När festen var slut så hade ju inte krogen stängt än så Muskan fick ett Ullisbesök innan jag gick hem... Rätt mycket folk där också... Varmt och dimmigt! =) Träffade på ett och annat känt ansikte...
Jag är grymt glad att jag var i sån form att jag minns hela kvällen!!!
Dessutom var jag ju rätt pigg på lördan också!
Mamma och jag gick till kyrkan på ljuständning och vi är rörande överens om att det är otroligt rofyllt att gå i kyrkan så jag ska nog börja med det! Dessutom får man ju syndernas förlåtelse så sen kan man ju bara börja om med busandet!! ;P
Stannade hos mor & far över lördagnatt också... Säger ju att det är oslagbart!!! ♥ Särskilt när man inte mår riktigt bra, har nån förkylning som ligger och väntar på att bryta ut känns det som... Dessutom blir man aldrig för gammal för det heller!!! =)
Har fått god mat och blivit väl omhändertagen!!!

Jobb som vanligt idag igen... Har pumpat ikväll också, vågade mig inte på nån löpning med tanke på den här förkylningen men jag körde på rätt bra med vikterna i alla fall...
Kroppen verkar ladda upp för sjukdom för jag är vrålhungrig och äter som en häst...
Nu är det bäst att jag lägger mig, vila är ju också bra har jag hört, annars måste jag väl ha nåt mer att äta snart... =)

Go'natt!!!



Kommentarer
Madeleine

Skulle du uppskatta December lika mycket om November inte fanns ? ;)

2009-11-03 @ 19:56:22
URL: http://mermadeleine.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0