26 oktober...

Det va ett tag sen sist nu igen... Så här kommer en sammanfattning av de senaste dagarna...
Ni vet ju att det var konferensresa till Helsingfors på gång... Den gick av stapeln onsdag-fredag förra veckan. En trevlig tillställning får jag allt lov att säga! Blev rätt sent/tidigt där på torsdag morron, typ 03:30 när jag kröp till kojs... Vaknade redan 06:00 och kunde inte riktigt somna om... =/
Efter frukost så stod ett studiebesök i Helsingfors på agendan, rätt intressant faktiskt även om det blev rätt drygt på slutet där... Språket framförallt!! =)
Sen en snabbis på stan, Apoteket skulle ju besökas för att köpa lite hudsalva som bara finns i Helsingfors numer... Och sen tillbaka för en powernap på båten innan kvällens möten och middag... Ullis var huur slut som helst den här kvällen så redan 22:30 gick hon till sängs... =)
När vi kom till Stockholm fredag förmiddag så begav jag mig mot Karlbergs station för att därifrån ta pendeln till Södertälje där Madde och Agnes skulle möta mig!!! ♥
Jag tog mig till stationen släpandes på en resväska av bly och en öllåda som jag tror vägde minst ett ton!!! Men jag fixade det! Grejen var bara den att två stationer innan Södertälje C, så säger föraren att vi måste byta till buss då det var nåt jävla brofel vid nästa station!!! =/
Ullis blev inte särskilt glad över den informationen, för nu skulle hon få släpa IGEN!!! Men jag fixade det!!! =)
Och det var värt allt slit när jag kom fram till min slutstation där världens bästa mötte upp mig!!!
Vi käkade lunch på McDonalds... Gillar skarpt att Agnes anammat det här med att dippa! Hon har full koll på hur man dippar ett strips i ketchup!!! =D Hon är bara för härlig!!
På lördan hade vi shoppingdag... Jag hittade lite grejer på Vero Moda som vanligt... En lång skjorta och ett knytskärp... Sen hittade jag också en ny träningströja... =) Köpte lite grejer till Agnes också förstås, kan ju inte hålla mig! =)
Vi avslutade dan med en fika på stan, helt underbart för det gör jag aldrig annars tyvärr...
Sen blev det ju söndag och mor & far kom förbi och hämtade upp mig...
Vi stannade till i Kungens kurva och shoppade lite till... Jag köpte mig ett par till löpardojor (verkar aldrig få nog av dem...) och ett par handskar som jag kan ha på min löpträning! =)
Har haft en toppenhelg!!! Men kan nån säga mig varför tiden går såå jävla fort...???!!! =/
Det är såå tråkigt att åka därifrån... Längtar tillbaka!!!

Idag har allt varit precis som vanligt... Måndag... Trött... Jobba...
Hem och fixade ihop en blåbärspaj, Jossan skulle ju komma på fika! =)
Sen iväg till pump... Har lite ont i halsen så jag vågade mig inte på nån löpning innan idag, få se hur det känns imorron så kan jag kanske få prova på mina nya löpargrejer utomhus!!! Hoppas att vädret tillåter också för idag har det inte varit nån höjdare alls... =(
Eva hängde med hem också, blev sugen på blåbärspaj hon med! Trevligt som fan! Sånt här borde göras oftare - MERA FIKA ÅT FOLKET!!!
Nu har jag precis grejat mat till matlåda så jag ska bara svänga ihop den och sen blir det faktiskt kväller här...
Go'natt!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0