Snö, snö och åter snö...

Vi har verkligen hur mycket som helst av den varan här!
Och jag kan inte annat än tycka att det faktiskt är jäsigt ändå, även om jag emellanåt grälar över att man plogar/skottar dåligt, tjatigt att sopa bilen flera gånger om dagen o s v...
Jag kan faktiskt inte minnas att det varit så här mycket snö sen jag var liten och bodde på Anneberg...
Då jag och min bästis Johanna sa till våra föräldrar att vi skulle åka till Lennart...
De kliade sig i huvudet och funderade vem tusan är den där Lennart??!! =)
Och jag undrar nu såhär drygt 25 år (!) senare, hur fan kunde vi komma på just namnet Lennart???!!! =D
Om jag nu ska avslöja hemligheten om denne Lennart så var det ingen person... Vi gjorde en pulkabacke ner i skogen bakom våra hus och där vi slutligen stannade i våra pulkor, eller vad vi nu åkte på, gjorde vi som en inhägnad av granris med en öppning så vi kunde åka rakt in där... Vi åkte hem till Lennart!!! =)
Idag har det där granriset vuxit upp och blivit till rätt stora granar, ganska läckert!!!

Jag jäser också ganska mycket på att det är fredag imorron och BANDY!!! =)
Resten av helgen är vikt åt fotboll, det är cupdags igen... Den här gången i Bollnäs Ishall... Ska bli skitkul och vi ska minsann ta revansch för förra helgen!!! Hoppas ni är taggade nu tjejer!!!

Hade tänkt köra ett combpass på Active idag, men jag hoppade det... Jag laddar för helgens övningar!!!



Grått i Sibirien idag ser jag... ;)



Kommentarer
Jolle

Ja tänk den där Lennart, vad vi hade kul med "han". Vilka minnen vi skapat genom åren Ulle!!

2010-02-13 @ 22:10:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0