Guldkorn...

I vardagen kan ju va svåra att finna ibland...
Men idag, när jag kom hem ifrån jobbet lite senare än vanligt... Efter att ha varit och handlat lite mat inför helgen... I den här jävla snömodden som är, man är livrädd för att köra fast så fort man sätter sig i bilen... Det skulle ju vara fruktansvärt, jag menar 35 år och har haft körkort i 17 år och så ska man köra fast?! Det går ju inte!! ;)
Funderar när jag kör in på parkeringen vem fan som kör traktorn och skottar åt oss hyresgäster, den personen är bedrövlig!! Tror fan att jag skulle göra det bättre, genom att handskotta!!!
Trappan och ingången är dessutom oskottade... Tror fan jag ska dra av på hyran nästa månad, skärpning hyresvärden!!!
Öppnar min brevlåda... Reklam som vanligt... Ett kuvert med nya Bingolotter och ett brev från banken om mina pensionsfonder...
OCH ETT PAKET!!! =D
Trodde först att det va min nya mobil!! Men det var en present, inslagen i fint papper och med fina snören och låg i en liten plastpåse... Blev såklart jättenyfiken och började fundera vem som kan ha varit med en present till MIG??!! Tänkte först att nån kanske lagt i fel brevlåda, men när jag tänkte efter så såg jag ju att någon borstat av locket och kollat namnet som stod på...
Tog mina matkassar och alltihop, gick upp för trappan och tänkte på flera olika avsändare och varför jag skulle ha en present... När jag kom in så kollade jag flera gånger efter nån avsändare, men icke... Inget kort, ingenting alls som avslöjade varifrån paketet kom...
Kunde inte hålla mig, matkassarna stod kvar på golvet medan jag öppnade paketet... Fanns ingen avsändare inuti heller... Men när jag öppnade kartongen och såg va som var i så var det liksom klart... Jag förstod direkt vem det var, så jag lyfte genast luren, ringde min moster och hon svarar med ordet "avslöjad"... =)
Sen försöker hon ändå komma undan genom att svävande säga; "vaddå? Har du fått ett paket i brevlådan?" Men se mig lurar du inte, jag hörde att du log!!! =) TACK, IGEN!!! Vilken underbar grej att komma hem till!!! Mera överraskningar åt folket!!! =)
Så vad var det i paketet då?!
Jo, en sån här...
 Fin va?! Hög mysfaktor i alla fall, i snöyran... =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0