2011-01-10:1

Vet inte var jag ska börja...
Men GOD FORTSÄTTNING PÅ ER I ALLA FALL! :)
Hoppas att jul- och nyårshelgerna har varit till belåtenhet för er precis som för mig!
Jag har nästan trevvlats ihjäl, så bra har jag haft det!
Inatt var första natten jag sov hemma på 11 nätter!!! :O
Inte konstigt kanske att jag vaknade kl 3 och kunde omöjligt somna om sen...
Måste säga att dan flutit på oförskämt bra ändå! Jag startade med en promis imorse, för när klockan va kvart i 6 så gav jag upp! Steg upp istället och bryggde kaffe så strax efter 6 va jag påklädd och ute! :)
Kanske det som gör att jag ändå känner mig rätt pigg...
Eller så är det fjälluften! :)

Sälen va toppen!!! Kan aldrig va annat heller förresten! :)
Vi har skrattat och dansat Waka Waka, byggt pussel och tittat på film och vi har babblat om allt möjligt!
Jag antar att det blir lite jobbigt i Nykvarn ett tag framöver... Men ring bara ring, så kommer jag och underhåller! ;)

Körde mitt eget tour de ski ett par dagar där åxå... Å efter bästa förmåga köpte jag valla och vallade om mina skidor... Bra kvinna reder sig själv! ;) Även om det blev lite tok där vid första vallningen... Men det är ju av misstagen man lär sig! Utnämnde mig själv till vallaexpert lite för tidigt där, men snart så...! :P Gick ju mycket bättre nästa gång!
Gjorde i alla fall 3 turer... Körde i pisterna, struntade i spåren för de va så dåliga!
Första svängen gick från Sälfjällstangen till Högfjället och upp till Sälfjällstorget och tillbaka till Tangen...
Andra svängen blev lite kortare, testade spåren en bit då men gav upp och åkte hemöver igen... Vädret va inte så trevligt heller, full snöyra!
Tredje svängen är jag mest nöjd över... Sälfjällstangen- UPP (och jag menar verkligen UPP) till Lindvallen och tillbaka... :P
Får jag bara vässa min teknik lite så blir jag farlig! ;)

Hittade en jacka däruppe också som jag så länge varit sugen på... Ni vet, norska skidlandslagets jacka... :P
Grejen va att på ärmen fanns norska flaggan och ett märke norges skidlandslag, riktigt där är jag inte... ÄN!! :D
Å för den delen så ogillar jag Petter Northug så fruktansvärt mycket att jag inte vill ha en lika jacka som honom! Jag blir på allvar riktigt upprörd när jag ser honom åka!!!
Hursomhelst så hittade jag en annan som ser exakt likadan ut!! UTAN NORSKA FLAGGAN!!! :)
Jag är så himla glad för den och den gjorde det mycket lättare att åka hem igår, annars var det på gränsen till sammanbrott...! Å minsann, har jag den inte på mig idag?! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0