Äntligen freda!

Om ni inte redan förstått så är freda verkligen min favoritdag! :)
Speciellt idag, då det är lite kortare dag eftersom det är helgdag imorron... D giller ja som fan!
Vädret är botten idag å det är just detta som jag hatar med november, att det är kolsvart och regnrusk! Önskar det vore snö som föll så det i alla fall blev lite ljusare. Jag tycker november är ungefär lika onödigt som måndagar och tisdagar... :)
Tacka vet jag december med alla fina stakar och stjärnor, det är mysfaktor så det dånar om det! Å snart är vi där! Har ett par nyheter som bara väntar på att få hoppa upp i fönstren! Kanske blir adventsskyltning på Nian... ;)
 
Igår körde jag veckans intervallpass i Formtoppen! Gick förjävvla bra! Ökade farten på bandet under själva intervallträningen och efteråt körde jag lite vanlig löpning, totalt kom jag upp i 45 minuter och över 500 brända kalorier!! :)
Fan va skönt det är när man känner att man orkar! När jag kom fram till de sista 3-4 intervallerna så drog jag ner på vilotempot emellan för att hinna återhämta mig och för att kunna hålla högre fart under snabblöpningen.
Sen kunde jag inte riktigt bestämma när jag skulle sluta min efterlöpning... Först siktade jag på 5 km, men hade mer å ge tyckte jag så sen blev det 500 kalorier men stannade till sist på 45 min i totaltid fast jag funderade på om jag inte skulle köra timmen bara för å se hur långt jag skulle hinna... :)
Lika förvirrad som vanligt när det gäller antalet intervaller, hade full koll på min sluttid och lyckades hålla räkningen på antalet avverkade rätt bra åxå fram till den 6:e lr nåt sånt sen slutar hjärnan att fungera! Så när jag enligt min uträkning gjort mina 10 så drog jag av tempot å startade min nerjoggning.. Då plötsligt fick jag för mig att jag inte räknat bort tiden för uppvärmningen så paniken kom och jag ökade bandet igen! Men under tiden så kom jag på att jag räknat rätt så det blev en bonusintervall! :)
Å såhär nöjd å glad är man efteråt! :)
 
Rätt slut och mör efter passet kom jag hem till M, som gjort iordning middan... Lax... Mmm! Favorit... NOOOOT! :/
Duschade och satte mig till bords! Lade upp mat på tallriken och började äta, men tänk att jag har så svårt att äta sådär direkt efter att ha tömt mig på energi! Kroppen behöver det ju, men för mig är det en plåga. De där stackars potatisen, laxen och grönsakerna åkte hiss tills det va tomt på tallriken. Jag fick i mig det, men det är med tvång! Det hade gått ca 1h sen jag avslutat träningen...
Nu har jag gruppass och styrkepass kvar att klara av denna vecka, gruppasset blir pump på sönda för det var alldeles på tok för längesen sist! Och kanske blire styrkepasset idag, har en hel del att dona med efter jobbet så vi får se om jag hinner. Annars blire imorron förmiddag, kan åxå va skönt för då äre kanske lite folk i gymet...
Lill-blondie kommer idag åxå, så nu blire fulla spett en vecka igen! :)
Det händer lite grejer här på Nian och vi har en spännande framtid att vänta..
Men det är först på måndag det! Nu njuter vi av helgen till fullo!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0