Gårdagen

Ni vet att jag brukar kalla tisdagar för RÖVHÖLSDAGAR, men faktum är att det där svängt lite... Just nu är måndan drygast å värst!
Igår hade jag bestämt mig för att morronträna och passet va bokat, men det finns ju inget som hindrar mig från att boka av på måndakvällen... Har hänt fler än en gång förr, men nu gjorde jag inte det! :)
Så 07:00 stod jag uppställd vid min stepbräda å väntade på grönt ljus! Fan va roligt det är!!
30 minuter av skyhög puls och stänkande svett i Easyline! Sen är man ju som en ny människa!
Å va roligt det är att träffa alla kända ansikten... Speciellt roligt igår när jag får höra att DET SYNS att Formtoppen gett resultat! "Du ser så himla fräsch ut" satt fint där runt 07:30... ;)
För tillfället så känner jag mig inte alls fräsch, kroppen är inte alls lika fast och fin som strax före jul... Men ge mig ett par veckor av regelbunden träning så ska ni få se på fan! :)
 
Så på den inslagna banan så gick M & jag lös på Hällmyra igårkväll åxå... Det va bestämt sen tidigare, han kör ju sina pass och planerar dem innan och jag försöker hänga på när det passar och lusten infinner sig!
Ja, tro nu inte att jag hänger på i hans tempo! För det finns inte en chans, han susa förbi som en oljad blixt igår åxå! Så jävla läckert!! :)
Men vi gör iaf sällskap på väg dit och hem...
Jag fick ihop 7km igår, hade varit läckert att åka längre men...
Jag vet!! Det finns alltid ursäkter! Å igår vare vädret och föret som inte va helt ok... Snö och blåst med spår som va nästintill obefintliga på vissa ställen, å bakhalt! Och det kanske är bra för mig att det inte blev längre så jag fortsätter hålla mig frisk! Sen äre ju mycke trevligare att åka i dagsljus! Så jag får hoppas på ett långpass i helgen!
 
Å på tal om M så va han överlycklig igår!
Han hade nått sitt mål med god marginal!
Jag är stolt! Och glad å hans vägnar! <3
Så nu kan vi ladda på allt vi har för 3 mars, det ska bli OTROLIGT roligt att få följa Vasaloppet på plats!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0