Måndamorron

 
Å jag, vi är inte bästa vänner... Urk!
Jag har velat slagit den på käften imorse när klockan ringde å istället legat kvar i sängen...
Det känns som att det va jag som åkte de där 52km på skidor igår! :)
Men d vare inte! För på mitt visitkort igår stod; chaufför, vätskelangare, väskbärare och påhejare!
Å det gick bra! Jävligt bra!
Edmondo-Jögga kämpade på bland motionärerna på 17km slingan med sina nya skidor och gjorde sina bästa km-tider nånsin...
Åsså världens bästa M som gör pulver av alla omkring! :) Han dansade fram på sina proffsbehandlade skidor på lite drygt 3 timmar, vet inte om han eller jag va mest nöjd efteråt egentligen... Han har ju ett mål och han gör verkligen va han kan för att nå det! Min uppgift är att backa upp honom allt jag kan! Å jag gör fan det åxå! Han säger så iaf! :)
Nu håller vi tummarna framåt onsdag så får vi se om han har lyckats!
 
Jag blir sjukt sugen på att åka skidor jag med när jag ser alla! Igår i Högbo stod över 700 pers på startlinjen!! Om jag bara varit lite mera förberedd, några fler långa pass i kroppen hade behövts, då har jag åxå stått där!!
Inte för 52km, men 17km hade vart lagom! Tydligen ska vi tillbaka nästa år, å då ska jag åxå va mä! :D
Även om det är väldigt trevligt vid sidan av spåren åxå, alla är så glada och sociala! Himla trevvligt folk de där skidåkningsfolket!! :)
Högbo Bruk va för övrigt ett väldigt mysigt ställe, jag tänker nog inte vänta ända till nästa vinter innan jag återvänder... Finns ju annat att göra där än att åka skidor! :)
 
Kolla va läckert! Massor av folk och en härlig vinterdag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0