Sanningen

Kan komma plötsligt, som en smäll på käften...
Den kan göra ont, jävligt ont!
Och den skrämmer många gånger, speciellt om man lever i en värld intrasslad i lögner...
Sanningen skrämmer så till den milda grad att man inte tål att höra den och gör allt för att sudda ut den innan nån ska se den och man kanske blir konfronterad med den!
Istället vänds sanningen än en gång till lögn och jag framställs som skurk, bara för att ställa sig själv i bättre dager... Inte speciellt rättvist! Och det gör mig väldigt lessen...
Det funkade inte den här gången heller, det är helt omöjligt!
 
M E N
Jag reser mig upp, borstar mina knän och torkar mina tårar... Jag torkar bort snoret under näsan med baksidan av handen...
Jag sträcker på mig och håller huvudet högt! Jag är stolt och jag är stark!
Jag har bestämt mig!
Jag inser vilka fantastiska människor jag har omkring mig och jag lovar att ta väl hand om er! Ni betyder oerhört mycket för mig! Och det är ni som stärker mig! <3
Allt annat är från och med nu luft!
 
Tre halvtimmespass funkade, sen kom hostan som ett brev på posten...
Jag blir så trött! :(
Men det finns alltid dem som har det värre... Stackars lilla L till exempel, i fredags kom hon till oss för fjärde gången i rad nu på åtta veckor och va sjuk... Å hon är ff inte pigg! Kraken! :/
Måtte det vända snart!
Kan fjälluft va bra?! Jag hoppas det! För nu äre nära! :)
 
Å jag har fått uppfylla ännu en av mina drömmar...
Jag har blivit med T A K B O X ! !
Jiihooo va läckert! Jag läskar ihjäl mig! :)
ÄNTLIGEN! som man säger...
 


Kommentarer
Lise-Lott

Grattis till takboxen OCH till att du är så himla klok!
Det är så trist när dom små är krassliga, vi har börjat med D-vitaminer igen, bara för att hjälpa lite på traven.

Svar: TACK snälla! :)Ja, det är jättetråkigt... Hoppas att det vänder nu! Jag har en idé om att detta är konsekvensen av den urusla sommaren... Vi fick för lite sol då helt enkelt... Men nu är ju inte jag expert på just d området, men iaf en teori jag har! ;)
Ullis

2013-01-31 @ 12:21:02
URL: http://minafyravaggar.blogg.se
Mia

Men kära Ullis!
VEM har du råkat ut för??? Vilket otyg! Så fruktansvärt Respektlös. Har läst dina tidigare inlägg.
Men du vet, är man inte ärlig så kommer det fram.
Och sen Skampåle på torget!
Skönt med fjälluft! Ha det så GOTT! Kramiz på dej!

Svar: Mia! Du vet att jag ogillar ordet "kramis"... Får typ eksem!Tack, d ska bli riktigt gött mä fjälluft! =)
Kraaam!
Ullis

2013-01-31 @ 15:57:11
Anonym

Ullis !! jag tycker du är helt fantastisk ja , och jag vet vad du går igenom ... Men som sagt håll huvudet högt och stå på dig ,då kommer du långt .... Och hoppas ni blir av med bacillerna snart ,

Kraaam Lotta P

Svar: Tack Lotta! =) Jag hoppas åxå de försvinner snabbt! Kraaam!
Ullis

2013-01-31 @ 17:53:12
Elin

Du är underbar Ullis :) Man ska inte ge sig på berg när det finns småsten! Det är skönt att veta att du är stark person. Kraam

Svar: Tack söta du! =) Kraaaam!
Ullis

2013-01-31 @ 19:05:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ullis

~ make your own happiness, live & love

RSS 2.0